Llicència de Creative Commons Aquesta obra està subjecta a una llicència de Creative Commons

dissabte, 4 d’octubre del 2014

Deixeu el vostre comentari:


ENRIC VALOR





Comencem l’estudi d’ Enric Valor.
Com heu fet fins ara, haureu de desenvolupar la pregunta per a selectivitat, vosaltres. Jo us corregiré el text, que no pot ser inferior a 250 paraules.
Ací us deixe els enllaços que em semblen més interessant per conèixer l’home i l’obra. No us deixarà indiferents, n’estic segura, si mostreu una mínima sensibilitat al treball ben fet, a la composició literària, a l’estudi lingüístic i a l’amor per la llengua i el seu país.

http://www.ua.es/va/presentacion/doctores/valor/index.html
http://www.llibertat.cat/content/view/7624/82/
http://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000009/00000036.pdfhttp://www.escriptors.cat/autors/valore/pagina.php?id_sec=2942
http://www.upv.es/organizacion/conoce-upv/honoris-causa/enric-valor/laudatio-va.html
http://medias.levante-emv.com/documentos/2010-01-22_DOC_2010-01-15_00_37_48_posdata.pdf
El seu facebook:http://www.facebook.com/album.php?aid=43971&id=35453991837#!/pages/Enric-Valor-i-Vives/35453991837

De tota manera us deixe una sel·lecció perquè puguer elaborar l'ítem 2:
Explica les característiques més importants de l'obra d'Enric Valor.

dimarts, 15 d’octubre del 2013




Enric Valor 1911-2011



Comencem l’estudi d’ Enric Valor.
   Com heu fet fins ara, haureu de desenvolupar la pregunta per a selectivitat, vosaltres. El text no pot ser inferior a 250 paraules.
     Ací us deixe els enllaços que em semblen més interessant per conèixer l’home i l’obra. No us deixarà indiferents, n’estic segura, si mostreu una mínima sensibilitat al treball ben fet, a la composició literària, a l’estudi lingüístic i a l’amor per la llengua i el seu país.


De tota manera us deixe una sel·lecció perquè pugueu elaborar l'ítem 2:

dilluns, 23 de setembre del 2013

PRAXI TEXTUAL



Després de veure els pronoms relatius ens endinsem en el camí  de la lingüística textual. Alguns la consideren passada de moda i creuen la necessitat de passar a analitzar els textos d'una altra manera però la realitat que tenim és, de moment, aquesta i em sembla que si la coneixem i en fem bon ús en el sentit d'entendre i produir textos ja ens en podem sentir satisfets.




dissabte, 14 de setembre del 2013


Benvinguts i benvingudes al nou curs acadèmic 2013-2014.


 Mamprenem el final d’una nova etapa, el batxillerat. L’assignatura de valencià per a 2n de batxillerat té, per a mi, un doble vessant, per una part estan els continguts lingüístics i literaris però per una altra està la composició textual a partir del comentari de text. Aquesta última part la considere tan important o més que la primera ja que vosaltres no solament desenvolupeu la capacitat de llegir i comprendre textos de diverses tipologies textuals sinó que demostra la vostra capacitat analítica i crítica del coneixement cultural, polític i històric que heu adquirit a l’institut, a casa o al carrer. De vegades em sorprén gratament que coneixeu la història del nostre poble però són més les ocasions en què desperteu d’un somni infantil allunyat d’unes arrels que us faran més madurs i amb una formació més adequada al vostre nivell acadèmic.

Espere tindre la capacitat de transmetre-us la necessitat de l' aprenentatge del compromís, de l'esforç, la visió de futur, la consciència de la formació cultural, prioritzar les coses importants i rebutjar les buides de contingut i, sobretot, ESTIMAR la nostra llengua. L'objectiu és tindre les eines necessàries perquè pugueu pensar, valorar i decidir en LLIBERTAT.

Ens toca viure moments molt difícils, mil vegades us ho he dit a classe, les retallades  ferixen cada dia l’ensenyament públic però no ens ha d’afectar per a res en les nostres ganes de treballar, de millorar, d’esforçar-nos per aprendre més i perquè els resultats siguem cada avaluació més òptims. ELS POLÍTICS PASSEN PERÒ VOSALTRES TENIU UNA LLARGA VIDA PER DAVANT.

Us encoratge a estar units per salvar-nos de les agressions que patim d’aquesta classe política que no sembla interessar-li que la classe treballadora tinga una bona educació que li permeta pensar, opinar i fer-li front a les seues manipulacions socials i malifetes econòmiques.

A estudiar, a treballar i a comprometre’ns perquè a final de curs fem una avaluació ben positiva i ens sentim ben orgullosos del resultat.