Llicència de Creative Commons Aquesta obra està subjecta a una llicència de Creative Commons

dimecres, 27 de maig del 2009

A TOTS ELS QUI, AMABLEMENT, VISITEU AQUESTA PÀGINA




A totes les persones que visiten molt amablement aquest blog (amistats, profes, alumnes...) us vull demanar un favor.

La coordinadora de valencià, a qui estime molt, n' Àurea García Francés, em va demanar que fes una "Comunicació" al
Curs de formació sobre l'ús vehicular de llengües en el sistema educatiu valencià" que tindrà lloc a la Facultat de filologia de l'1 al 3 de juliol, sobre la meua experiència en l'elaboració d'aquest blog orientat a ajudar en el comentari de text de 2n de batxillerat. Encara que ho vaig acceptar necessite la vostra col·laboració.

Queda clar que aquest blog és humil, res que veure amb l'extraordinari treball que fan molts companys meus amb les noves tecnologies. Jo però, vaig veure amb aquest recurs informàtic en xarxa la possibilitat de compartir el meu treball de molts anys, amb gent coneguda com era el meu alumnat, però que ja tenen la sort o la desgràcia de suportar-me tot el curs i, a més, oferir una xicoteta ajuda a qui busqués informació al voltant d'aquesta feina del comentari de text de 2n de batxillerat. Després de dos cursos encara no sé si ha estat positiu o no. He de confessar que no he comptat amb la participació que esperava dels grups de batxillerat i que conste que he utilitzat el recurs de la nota per implicar-los-hi, però res, tampoc no he rebut molts comentaris, cosa normal, però ara us necessite...

Solament us pregue que em doneu una opinió perquè puga fer una anàlisi positiva de la utilitat d'aquest blog i de l'esforç que suposa el seu manteniment i així, ho transmeta a la meua "Comunicació" dels cursos d'estiu.

Gràcies d'antuvi per llegir-me. Besets

6 comentaris:

Jaime ha dit...

Hola Mercè, sóc Jaime.

Bé, precissament jo no sóc el més indicat per parlar sobre l'anàlisi de textos, però sí m'agradaría opinar sobre el bloc.
Realment em sembla que el bloc és una gran idea, per dos raons fonamentalment: la primera, és que resulta una eina de comunicació i posada en comú del treball de classe més enllà de les fronteres del institut, molt important, original, pràctica i innovadora; la segona, és que ens aporta un punt més de seguretat a l'hora de treballar a casa gràcies a que disposem de les correccions als comentaris que s'estan treballant en eixe moment.

Sincerament, no he sigut el visitant nº1, però quan ho he necessitat ho he fet i la veritat és que s'agraix molt trobar la resposta precissa a l'instant.

El problema dels comentaris...segur es soluciona. El bloc s'acava de plantar, les fulles li eixiran amb el temps. De totes formes, darrere cada comentari hi ha mil visites i mil problemes solucionats i això és quasi més important.

En definitiva, estic molt d'acord amb el bloc i molt agraït pel teu treball com internauta.
Que continue en marxa i amb marxa.

Mercè Durà ha dit...

Gracies Jaime per la teua valoració del blog i per les teues paraules "marxoses"
Besets
Mercè

Anònim ha dit...

Crec que el blog és una bona iniciativa, molt interessant. El problema és que no estem acostumats a aquesta classe de treball "online", i crec que els joves encara ens mostrem un poc reticents amb la incorporació dels adults a les noves tecnologies. Supose que és qüestió de temps. El blog és una ferramenta molt molt útil i de contacte constant amb el professorat. Encara que molts estem "amagats", sé que molta gent ha visitat la web i li ha servit d'ajuda, així que no hi ha que desanimar-se! De moment, encara que la part de l'alumnat haja estat... absent... crec que com a font d'informació el blog ha acomplit la seua missió. L'altra cosa arribarà... sé que no ha eixit tal i com tu ho vas plantejar, però la veritat és que ha eixit, així que la meua valoració és positiva. A poc a poc!!
Per la part que em pertoca, sent no haver-hi participat més...

Marta Estal

Anònim ha dit...

Mercé,
encara que jo tampoc no sóc el més indicat, crec que els teus alumnes ho han deixat molt clar:
- els usuaris tenen un sentit pràctic del material/contingut del bloc,
- són visitants anònims; no els agrada deixar comentaris i fer-se visibles,
- saben que hi és i que poden accedir sempre que vulguen i, per tant, quan tenen la necessitat visiten el bloc i troben el que busquen,
- els textos que els has deixats tenen el seu interés i tindre alguna correcció els va sempre bé; es troben més segurs si tenen un model per fer l'exercici.

Pel que fa als profes, crec que aquest intercanvi de treball i contactes (blocs) ens permet intercanviar experiències, alleugerir esforços i multiplicar resultats, encara que siga en forma i quantitat d'exemples.

Crec que fas un bon treball i que no sempre és fàcil engrescar els alumnes perquè et permeten publicar els seus comentaris, ni que siga de forma anònima. De fet, els que he publicat a LLIMA, són d'alumnes de cursos anteriors que ja estan a la facultat i, tot i amb això, poques vegades m'han permés que posara el seu nom: els fa vergonya sentir-se protagonistes d'un tema que creuen que no dominen prou.
Ànims amb la ponència. Segur que t'anirà molt bé i podràs contrastar la informació amb els assistents.
Una salutació cordial.
Paco López

Mercè Durà ha dit...

Moltes gràcies Paco per les teues paraules en què reconec la teua magnífica experiència i coneixement d'aquestes noves tecnologies. Jo sóc una nouvinguda sense papers, el vostre treball em fa aprendre cada dia. Ja solament em queda encoratjar l'alumnat a participar-hi, però com diu Marta, és una qüestió d'espai entre joves i adults. Mentre, seguirem treballant per entregar-nos a la pràctica docent. Ara, des de la xarxa!

Una abraçada
Mercè

Anònim ha dit...

Jo també tinc un blog sobre els esports que te el següent enllaç: http://nickyhayden69kentucky.blogspot.com/

Com a reportera que soc la veritat que quan estés treballant tant com ho fem nosaltres , tractant de donar en el meu cas informació, i en el teu d'ajudar a alumnes com la meua filla, moltes vegades supose que et passarà el mateix que a mi, que no trobes molta participació de la gent i et desanimes, però t'escric per a agrair-te el teu magnífic treball i per a que no es desanimes ja que ajudes a què alumnes com la meua filla Tatiana troben en aquest blog un ferramenta que li dona força per a continuar estudiant.

Pot ser que trobes alguna falta d'ortografia però és que no estic molt acostumada a utilitzar el valencià, ja que porte molts anys sense emprar-ho, espere que sàpies disculpar-me.

Salutacions,
Dina.